Dec 26, 2010

tentang aq...mereka...& SHAH ALAM :)

salam sejahtera :)
jumpe lagi......kalaw kowang ade baca entry aq yang lepas..hah,mesti kowang taw  TITLE aq yg seterusnyee~ hee~ so kowang x buleh la dikategorikan sebagai ahli nujum mahupon ahli junum :) hahaha..uke3....cukup-cukup-cukup~

tentang aq...mereka... & SHAH ALAM :)..
sebelom ni TITLE aq 'tentang aq...mereka.. & jb....almaklomlaa masa tu aq kat jb..xkan nak tulis kat japan..heee~
seiring dengan title aq yang cumel tu...aq nak coretkan la sikit kenangan aq sepanjang ade dekat SHAH ALAM dan kawasan-kawasan yang sewaktu dengannye~ tayyibb~ (bukan taiyyob) :)..
kat shah alam ni..aq stay kat umah along aq..kat seksyen 7...bukan aq sorang je dekat sini..aq dengan family aq la....aq menjadi warga SHAH ALAM selama 3 hari...dan dalam masa ni la aq penuhkan jadual aq dengan macam-macam aktiviti..~ termasokla buang masa~ ahahahha..hah,ni aq list kan la ape yg aq buat sepanjang 3 hari ni ..:)

DAY 1
aq sampai SHAH ALAM :)
hah...atas highway ni pon aq ade cerita nak share dengan korang...hahaha
KKKL vs UNSER bapak aq :)
hah...time ni aq da lupe dekat area mana yang pasti atas jalan la..hahaha..macam biasa aq akan dudok di seat yang ditempah khas dan dah tertulis nama aq dekat atas seat tu...even cume 3 orang je ekut..(mak aq kompom dok sebelah abah aq) tapi aq tetap nak stay belakang sekali sebab aq nak tidooooooooooooooo~! hahaha.hah,kisah nye macam ni...aq ni kan suka usha kereta-kereta yang ade dekat atas highway..ditegaskan disini KERETA ye ~ sekali sebelah kiri aq ni tetibe ade bus KKKL...aq pon try la nak usha driver dy..opsss.. INDIAN or yang sewaktu dengannye la....dy kenyit mata! hah...abah aq perasan dan abah aq pon ape lagila menekan pedal minyak dengan sekuat hati...vro00m!  korang nak taw x...? bus tu follow kiteowang.....seboleh-boleh..~ bus tu amat laju la~ ish..da la tengah hujan...ermm..sekali abah aq bantai lantai~ tercicir bus tu~ hahahaha..hah! adeq aq sia buat isyarat #$^%^ ...heee~
uke...lepas tu..sampai je umah along aq...kemas beg ..setel semua..kami pon rehatkan la diri kami..~

DAY 2 :)
SHAH ALAM - CHERAS-KAJANG-KLANG-SHAH ALAM :)
sangat suka!
hahaahha
kami semua ke cheras sebab nak melawat pak long's family :) alang-alang da kat kl ni kan...wah,,otw ke sana..aq sangat taksub bin terpegun dengan jalan raya yang bersimpang siur macam akar pokok inai dekat umah aq yang da kene tebang tu~ hahahaha...berbelit-belit..fuh! gila maju mereka ni...hah....nak la jugak aq intro mereka itu....antaranye mestilah aq :)...ikin(adeq aq),,taufik(adeq aq) along dan bini dy.kak linie :) dan sudah semestinye hero bin heroin kami..mak & abah :P
sampai umah pak long..kami lepak-lepak dan makan!
hah...mak long ade bela kucing..nama nye BOBOY...kesian BOBOY...lumpuh separuh badan..hah jgn ingat manusia je taw...sebab kene gelek dengan mutur~ ish2....doktor haiwan cakap...baek biarkan kucing ni mati je...sebab memang xde harapan..tapi disebabkan kasih bin sayang mereka sangat utuh bin jitu..(ceh~) mereka bela jugak sampai la ni~
sekarang ni da ade kemajuan sikit...area kaki da buleh gerak-gerakkan..kuat sungguh semangat kucing ni..~ :) BOBOY ni manje sangat~ cumel! hah..1 more thing bout BOBOy.....dy pakai pampers..:) hah....enagt kowang je ke pakai pampers? yela...da lumpoh....sistem perkumuhan yang 1 tu x berapa nak betul la..setting da lari...tapi sangat cumel :)....unik!

lepas makan dan berbual-bual....dan makan~ kami gerak ke KAJANG untuk menikmati SATE KAJANG!! ahahhaha,,,,,walaupon hujan lebat..ribut taufan...salji dan segala bagai..kami redah jugak~ ahahaha waw! mak abah..sangat rumantik..pakai payung,tapi sama-sama basah juugak~ aish! :) kami makan..makan dan SNAP! yaaa..hasilnye sudah aq upload si FB ku..selamat mencuci mata :)

dan kami teruskan perjalanan kami ke KLANG..umah mak cu kami pulak :) tokey nenas & ubi aw..hehehe.... macam biasa..makan .gossip...makan! hahaha....tu jela...kami lepak sampai malam ...lama xjumpe...papepon..pak cu..u are the best! :)

kami pon pulang ke SHAH ALAM.....walaupon penat..tapi x terasa sangat..... :) kowang x jeles ke? anyway..aq  xkesah pon kowang jeles ke x..hahaha...

DAY 3.

pasar tani di STADIUM SHAH ALAM~
otw tu...aq tengok rumah besar-besar dan mula la aq berangan.kalau la aq ade umah macam ni.....~
insyaALLAH dapat! :) then sampai la ke pasar tani......aq xmandi..jujur ni~ sebab aq ingat pasar tani ni macam pasar tani biasa..rupenye..dari sekor ikan bilis ke bapak kereta dowang jual~ ahhahaha...sangat luas....tapi disebabkan adeq aq buat perangai...kami pon chow awal la...hah...before that~ aq sangat kagum sungguh dengan cashier kedai sayur ni..cara dy kire..peh superb hebat! congak dan pantas~ terpegun aq~ anugerah ALLAH untuk dy :)

dirumah...kami lepak..tido..makan~ :)
hah..petang tu aq..ikin ...along dan kak linie ke suria klcc :) borong buku dekat KINOKUNIYA :) terbelit-belit aq nak ngeja~ hahaha macam biasa aq ternampak LAWAK CAMPUS! ahahha..dan beli laa~ :)

hah...sebenarnye....rini 26/12/2010
1st anny along aq..tahniah ye..cepat sikit bagi anak buah...hahaha

otw balik tu..kami singgah ke SECRET RECIPE :) n buy CHOC INDULGENCE :) rm76....hahaha...paberet aq tuu~ selama ni teringin sangat nak makan..dan sekarang..taraaa! depan mata..sampai muak da makan....sila lah jeles! :)

malam tu..kami ke i-CITY!! :) and again...sila la jealous! hahaha...aq ape lagi..snap snap snap ! laa..hahah..sangat serunuk... :)
btw...3 hari kat sini...sangat besh...spend masa dengan family..sayangnye angah aq x ikut..jaga umah kat jb..hahaha.....ni jela yang aq nak cerita......xkan nak cerita abes...xsyiok la...sowi ye geng! hah...kowang semua..nantikan kemunculan 'tentang aq..mereka... & kampung' ye?

btw.....sok aq akan ke perak....doakan perjalanan kami :)