Aug 1, 2011

bicycle and memories~

saje je search,tetibe lak terjumpa pix bicycle ni...teringat kenangan masa kecik-kecik dulu..nak-nak pagi tadi aq ade cerita sikit dekat ana... :)
this is not exactly the bicycle
then the flashback come~
saya norhayati amir hamzah..
inilah aq..
now im studying at UiTM ARAU,PERLIS in course CIVIL ENGINEERING (CONSTRUCTION).
this course is quiet tough for me and i think ENGINEERING is one of the tough course in this world (lec aq cakap la)
i am a diploma's student and 1 more sem to go..aja! aja! :)
this is not what i want to share with u olss~ its all about my past...i think my sweet memories eva i had!

this is my soul ..
(
bukan nak tunjuk ramping uke!)
hah...nape aq upload pix mak aq ni....mak + basikal =......
urmm...
kalau tak kerana mak aq nila aq rasa aq tak merasa nak duduk belajar kat UNIVERSITI
kenapa????
:)
dulu ade seorang budak perempuan yang SANGAT-SANGAT MALAS nak pergi sekolah..masa ni darjah 1..tak tahulah kenapa budak ni mals sangat nak pergi sekolah..mungkin da seronok sangat maen dengan kawan-kawan...tapi budak-budak lain tak de lah pulak sampai malas nak pergi sekolah...
kira tahap DEWA la kemalasan budak ni.....
ish! degil sangat..!
nak tahu sape?
budak tu lah AQ = NORAHAYATI AMIR HAMZAH :)
time nak pergi sekolah je aq cepat-cepat lari masok bilik air,entah ade ape la kat dalam tuh..aq pon tak tahu (sebenarnye nak sembunyi) hahahah
"sepandai-pandai tupai melompat,ciom tanah jugak!"
hahahaha....
mak aq siap tarek aq masok rumah sebab nak siapkan aq pergi sekolah...aq punyelah malas sampai menangis! 
aq pernah lari pergi taman maenan..mak aq cari aq weyh! ahahha
dasyat tak?
aq pernah kene 'HANGER' dengan mak aq...tupon malas lagi nak pergi sekolah..hahahaha....
hah..berbalik pada BASIKAL kat atas tu...~
masa tu,kawan-kawan aq ade yang naek bus sekolah..ade yang mak hanta naek motor,kereta....untunglaaa~ kan.!
tapi mak aq hanta aq naek basikal..aq engat lagi..pattern basikal tu hampir sama dengan basikal yang aq selalu naek dulu..tapi basikal tu warna BIRU :).
agak malu la weyh..aq naek basikal buruk! aq marah-marah mak aq (aq ni hangin sikit)
sebab takot kawan-kawan aq ejek...
nak dijadikan cerita..dari rumah aq ke sekolah tu kene naek bukit...dlm 30 deg je sudut dy..tapi....seorang mak yang susah payah nak siapkan aq pergi sekolah,lepas tu hanta naek basikal....ouh kalau la masa boleh diputar kembali...aq tak nak susahkan mak aq!
setiap hari taw mak aq anta....yang paling kesian dekat adeq pompuan aq..masa tu dah la dy kecik lagi...sebabkan nak hanta aq,mak aq kunci rumah tinggal dy sorang-sorang..kebetulan dekat dengan rumah aq tu ade jual jajan...hah..mak aq umpan dy dengan jajan tu....kat sekolah,hah..macam-macam ragam aq...(biarlah rahsia :) )
tapikan..aq tetap malas nak pergi sekolah....
kenapa la eak?
kesian dekat mak aq...dah la kecik-kecik nyusahkan mak...da besar pon sama gak..ish!
tapi mak aq tak pernah putus asa...sebab da tanggungjawab mak kan...
tapi mak aq hanta aq naek basikal sampai darjah 2 or 3..maybe..lupe la pulak..
alhamdulillah....
aq da rajen sikit pergi sekolah..
sek rendah -sek agama- sek men - sek men teknik - uitm
"cube tengok along kaw tuh...pandai...dapat ni la..tulah...masok u..keje elok.bla bla bla" 
mak aq kalau membebel ayat ni la pames...bukan tok aq je...dekat angah dan adeq2 aq jugak..
kira pembakar semangat la!
aq suka tengok mak aq nanges..masa form 3..form 5..aq tipu result aq....aq cakap result aq terok...aq taw mak aq kecewa....aq nampak muka kekecewaan....
tapi bile aq beritahu result sebenar aq...
nah! kene bebel lagi! hahhaha
maaf mak...kak ti nak tgok kalau result kak ti terok,,ape perasaan mak..nah~ sengal jugak aq ni kan?
lepas je spm...aq dapat MATRIK..FORM 6..U....
aq nak lawan along aq...tapi kene ikut pilihan keluarga...and i chose U..

sehari sebelom masok u..aq sempat muhasabah diri..mak aq pulak ulang tayang cerita masa aq kecik-kecik dulu...
aq nampak mak aq cerita..semangat taw! dan aq nampak mak aq ketawa sampai keluar air mata...
wah...sedih weyh...
" kalau dulu mak tak paksa kaw pergi sekolah,tak rasalah masok u"
aq ingat sampai mati ayat mak aq ni...

sekarang ni..mak aq jadikan aq sebagai contoh tok adeq-adeq aq...along aq da expired! ahaha..contoh tok kawen buleh la...
ahhahaha!
..
mak...kak ti minta maaf sangat-sangat sebab selalu susahkan mak dulu...kalau tak sebab mak..kak ti tak merasa duduk u..dah nak grade mak...semua ni sebab mak...abah pon banyak bagi dorongan..dari segala aspek...hehehe...hahaha..amacam?.

sayang mak abah!!!


2 comments:

  1. hehe..adakah ana yg dimaksudkan tu aku???
    hahaha :D

    ReplyDelete